środa, 20 grudnia 2017

Zestaw "wysp" do stołów "wodnych" w SDK

Chciałbym zaprezentować zestaw wysp umożliwiających kreowanie dowolnego terenu zawierającego wodę.

Cały pomysł opiera się nie na robieniu rzeki lub jeziora lecz odwrotnie na ustawianiu "wysp" reprezentujących grunt stały. W tym celu potrzebujemy błękitny (wodny) blat, w Staromiejskim Domu Kultury dysponujemy takimi dwoma, oraz szereg różnokształtnych "łatek" reprezentujących ziemię.

Do wykonania wysp wykorzystałem tkaninę w kolorze jasnobrązowym. Na jej odwrocie narysowałem interesujący mnie kształt, następnie przesmarowałem go klejem i pozwoliłem wyschnąć. Ten etap jest niezbędny by zapobiec rozwarstwianiu się tkaniny. Dzięki temu niezależnie od kierunku cięcia rant zabezpieczony jest klejem, a krawędź materiału nie ciapie się. Na koniec wyciąłem wyspę.

Wszystkie "łatki" są nie większe niż format A3 (29,7 x 42,0 cm), by przechowywanie było łatwe, a dowolności przy tworzeniu akwenów duża.

Wyróżniam trzy podstawowe typy wysp: narożniki -gdzie występuje jeden kąt prosty, krawędzie -gdzie występuje jeden odcinek prosty do umieszczania na brzegu stołu, oraz klasyczne wyspy -mające obły kształt do kreowania linii brzegowej.

Powstawanie łatek:

Wyspy 1

Wyspy 2

Wyspy 3

Wyspy 4

Wyspy 5

Przykładowe stoły:

Wyspy 6

Wyspy 7

Wyspy 8

Wyspy 9

Detale:

Wyspy 10

Wyspy 11

Wyspy 12

Wyspy 13

Pierwszą wadą jaką dostrzegłem to możliwość łatwego przesuwania tak powstałego terenu, ale przy dodaniu innych elementów stołu w postaci skał, domów itp. powinno zostać to wyeliminowane, a przynajmniej zniwelowane.

Czy taki sposób tworzenia terenu sprawdzi się?

Zestaw wysp jest dostępny w Staromiejskim Domu Kultury, dlatego zapraszam serdecznie na grę i sprawdzenie osobiście.

3 komentarze:

  1. Przkazałem linka potencjalnie zainteresowanej osobie. Dziękuję za tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty patent, a cieszy. Muszę kiedyś zagrać na tych wodnych stołach...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki.
    Patent o tyle fajny, że daje dużo swobody w "budowaniu wody".

    OdpowiedzUsuń